Πέμπτη 23 Απριλίου 2020

"Ζωγραφίζουμε τη δική μας ιστορία για την Πανδημία: Μια δράση για παιδιά"

Στο πλαίσιο του Προγράμματος "Νοιάζομαι και Δρω: Εθελοντισμός - Αλληλεγγύη - Ενεργός Πολίτης", που εκπονείται για συνεχόμενη σχολική χρονιά , 2019-2020, από τους μαθητές και τις μαθήτριες όλων των τάξεων του σχολείου μας συμμετέχουμε στη Δράση με θέμα: "Ζωγραφίζουμε τη δική μας ιστορία για την Πανδημία", που πραγματοποιείται από το Εργαστήριο Ψυχολογίας του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης (Π.Τ.Δ.Ε.) του Πανεπιστημίου Αθηνών (Ε.Κ.Π.Α.).
Γνωρίζουμε ότι η ζωγραφική είναι ένα σπουδαίο πεδίο έκφρασης των παιδιών, μια μορφή δημιουργίας, που είναι ακόμα πιο ευεργετική, ίσως και θεραπευτική, όταν οι συνθήκες, όπως αυτές που ζούμε τώρα, είναι λίγο ως πολύ τραυματικές. Ότι δεν χωρά στον νου του, ότι ξεπερνά τις ικανότητές του να το επεξεργαστεί ψυχικά, το παιδί μπορεί να το εικονίσει με τον προσωπικό, μοναδικό του τρόπο και οι ενήλικοι (Γονείς) μπορούν, στη συνέχεια, να το συζητήσουν μαζί του, με αφορμή τη ζωγραφιά. Μια τέτοια διαδικασία βοηθά όχι μόνο τα ίδια τα παιδιά, αλλά και όλους εμάς τους ενηλίκους, που καταφέρνουμε, κάπως να ατενίσουμε τον κόσμο μέσα από τα παιδικά μάτια.
Σας ζητάμε να ενθαρρύνετε τα παιδιά - τα δικά σας παιδιά, τους μαθητές και τις μαθήτριές μας με τους οποίες είμαστε σε Εξ Αποστάσεως Επικοινωνία - να φτιάξουν, δημιουργήσουν ζωγραφιές με τη δική τους ιστορία για την Πανδημία και να αποστείλετε τις φωτογραφίες των δημιουργημάτων τους στην ηλεκτρονική διεύθυνση (e-mail) του σχολείου  mail@4dim-dafnis.att.sch.gr 
Στη ζωγραφιά να γραφτεί το μικρό όνομα του παιδιού, η σχολική τάξη και το σχολείο φοίτησης.
Για παράδειγμα: Μαρία - Δ΄ - 4ο Ολοήμερο Δ. Σ. Δάφνης
Προτείνουμε να ζητήσετε από τα παιδιά ένα ή περισσότερα από τα παρακάτω:
  • Να ζωγραφίσουν την Πανδημία
  • Να ζωγραφίσουν τον Κορωνοϊό ή COVID-19
  • Να ζωγραφίσουν τι κάνουν τα ίδια και η οικογένειά τους αυτές τις ημέρες
  • Να ζωγραφίσουν κάτι που είδαν στην τηλεόραση ή μια ιστορία που άκουσαν για την Πανδημία/τον Κορωνοϊό
  • Να ζωγραφίσουν το πιο άσχημο/λυπητερό/τρομακτικό πράγμα - γεγονός που είδαν ή άκουσαν αυτές τις ημέρες
  • Να ζωγραφίσουν το πιο όμορφο/ευχάριστο/καλό πράγμα - γεγονός που είδαν ή άκουσαν αυτές τις ημέρες
  • Να ζωγραφίσουν κάποιον που είδαν ή άκουσαν ότι βοήθησε ή βοηθάει τους άλλους ανθρώπους αυτές τις ημέρες
  • Να ζωγραφίσουν πως προστατεύονται τα ίδια και οι δικοί τους (οικογένειά τους) από τον Κορωνοϊό
  • Να ζωγραφίσουν πως τα ίδια προστατεύουν ή θα προστάτευαν κάποιον/α από τον Κορωνοϊό
  • Να ζωγραφίσουν ένα ασφαλές μέρος, ένα μέρος όπου δεν κινδυνεύουν από τον Κορωνοϊό
Στη συνέχεια, εάν μπορείτε, συζητήστε με τα παιδιά κάνοντάς τους ερωτήσεις, όπως: τι δείχνει αυτό που ζωγράφισαν, τι κάνουν/τι σκέφτονται/πως νιώθουν τα πρόσωπα της ζωγραφιάς, τι έκαναν πριν τα πρόσωπα αυτά, τι θα κάνουν, πως σκέφτηκαν τα παιδιά να χρησιμοποιήσουν τα συγκεκριμένα χρώματα κλπ.
Αν τα παιδιά σας ρωτήσουν πώς να το φτιάξουν, καλό είναι να τους απαντήσετε να ζωγραφίσουν ό,τι θέλουν, όπως το θέλουν, όπως το καταλαβαίνουν εκείνα. Η Ζωγραφική είναι ένας εξαιρετικός τρόπος να συζητήσετε με τα παιδιά σας για όσα τα απασχολούν αυτές τις ημέρες και να καθησυχάσετε τους φόβους και τις αγωνίες τους.
Δείξτε ενδιαφέρον για το έργο των παιδιών σας, αφουγκραστείτε τον λόγο τους χωρίς να τους υποβάλετε τις δικές σας ιδέες και επαινέστε τα για την προσπάθεια και την έκφρασή τους.
Περιμένουμε με μεγάλη χαρά τις ζωγραφιές όλων των μαθητών και μαθητριών του σχολείου μας όσο το δυνατόν πιο γρήγορα για να τις ανεβάσουμε στην ιστοσελίδα του σχολείου μας και να τις στείλουμε και στο Εργαστήριο Ψυχολογίας του Π.Τ.Δ.Ε. του Πανεπιστημίου Αθηνών.
Τα αδέλφια μπορείτε να κάνετε μια κοινή ζωγραφιά!


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

"Γιορτή Μητέρας 2023"

Η  γιορτή  της   Μητέρας  γιορτάζεται  κάθε χρόνο  σε  όλο   τον  κόσμο  τη  δεύτερη  ( 2η )  Κυριακή  του Μάη. Με την ευκαιρία της εορτής τ...